2015. április 11., szombat

Isten tenyerén ébredtem






"Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre, 
Hófehér csúcsokra, kopár legelőkre.
Kanyargós folyók tükrében láttam kelni a Napot,
Sugaraiban álmos hajnal mosakodott.
Láttam az óceánt gyermekként ragyogni
Sirályokat felette felhőkkel táncolni,
láttam a békét az emberek szívében,
Láttam az erdőket fürödni a fényben.
Láttam sok-sok mosolyt, s láttam a reményt,
Láttam az embert, és láttam  a zenét,
Láttam a földet szeretetben élni,
Láttam a csöndet a széllel zenélni.
Láttam Istent amerre csak néztem,
Miközben éppen az Ő tenyerén ültem.
S az Ő hangján szólt hozzám a szél,
Mint anya, ki gyermekének mesél,
Millió apró tükörben láthatod magadat, 
Hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy."

A verset az "hálón" találtam, szerzőként Hamvast feltüntetve.
ráadásul a vers sem pontos...

 Bocsánatot kérek a vers Szerzőjétől.
 (Lásd megjegyzések)

*
 
sofia 2006 : Isten tenyerén ébredtem
forrás:
http://sweethomebytheriver.blogspot.hu/2010/03/isten-tenyeren.html


A vers helyesen így szól:

Isten tenyerén ébredtem
"Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre,
hófödte csúcsokra, kopár legelőkre.
Kanyargó folyó tükrében láttam kelni a Napot,
sugaraiban éppen az álmos hajnal mosakodott.

Láttam az óceánt gyémántként ragyogni,
sirályokat felette felhőkkel táncolni,
láttam a békét az emberek szívében,
láttam az erdőket fürödni a fényben.
Láttam sok-sok mosolyt, és láttam a reményt,
láttam az Embert, és láttam a Zenét.
Láttam a Földet szeretetben élni,
láttam a csöndet a széllel zenélni.

Láttam Istent, amerre csak néztem,
miközben éppen az ő tenyerében ültem,
s az ő hangján szólt a szél,
mint anya, ki gyermekének mesél:
Millió apró tükörben láthatod magadat,
hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy."







10 megjegyzés:

  1. Meghajlok Hamvas Béla előtt. Én is éreztem már ilyet. Kár, hogy nem minden napos, még! Köszönöm szépen. Nem probléma, ha megosztom a saját oldalamon is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szentkaracsony1 <3
      Mindannyiunk örömére,
      hála <3

      Törlés
  2. Kedves Ági!

    A vers helyesen így szól:


    Isten tenyerén




    Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre,
    hófödte csúcsokra, kopár legelőkre.
    Kanyargó folyó tükrében láttam kelni a Napot,
    sugaraiban éppen az álmos hajnal mosakodott.

    Láttam az óceánt gyémántként ragyogni,
    sirályokat felette felhőkkel táncolni,
    láttam a békét az emberek szívében,
    láttam az erdőket fürödni a fényben.
    Láttam sok-sok mosolyt, és láttam a reményt,
    láttam az Embert, és láttam a Zenét.
    Láttam a Földet szeretetben élni,
    láttam a csöndet a széllel zenélni.

    Láttam Istent, amerre csak néztem,
    miközben éppen az ő tenyerében ültem,
    s az ő hangján szólt a szél,
    mint anya, ki gyermekének mesél:
    Millió apró tükörben láthatod magadat,
    hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy.

    Egyébként örülök, hogy tetszik, csak semmi köze Hamvashoz:)
    Szeretettel: Lívia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lívia <3
      Nagyon sajnálom, bocsánat...
      A vers gyönyörű!
      Sajnos így találtam, Hamvast kedvelem, nem gyanakodtam.
      Megfelel így a kiigazítás?

      Törlés
  3. Semmi gond Ági!! Ez már rejtély marad, hogy került így ki a netre, de millió helyen fenn van, és csak az fáj, hogy hibásan kering:) Az, hogy Hamvas....hát ő egy zseni és a kedvenc íróm, szóval megtisztelő számomra:) Szóval, semmi gond és nagyon köszönöm a helyreigazítást. Mindenhová úgysem tudok írni, de mivel a blogodat jól ismerem, gondoltam Neked szólok. Köszönöm! Lívia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lívia <3
      Igen. Fájdalmas, hogy mindent visznek forrás megjelölés nélkül, majd továbbviszik, továbbvisszük...
      hibásan, fél információt, stb.
      Megtisztelő, hogy szóltál nekem, köszönöm.
      (Írni akartam az oldalnak, ahol olvastam, de már J.B. megtette.)
      További csodás alkotásokat Neked!

      Törlés