2015. április 23., csütörtök

Pitypangos almalekvár, tartósítószer nélkül.




A "Pitypangzselé, hagyományos skandináv recept alapján almával, tartósítószer nélkül"
 bejegyzésem folytatása.
 http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2015/04/pitypangzsele-hagyomanyos-skandinav.html













A zselé készítés során visszamaradt pitypangos almát nem dobtam ki.
Sajnáltam.
Bár vitaminokban csökkent beltartalmi értéke, a rosttartalma magas :)
Alaposan összeturmixoltam, adtam hozzá két lime-levét, valamennyi cukrot,
és lekvárt főztem belőle.
Nagyon jól tettem, hogy megmentettem (bár a komposzt is örült volna neki :).
3 üveg (220 g-os) remek, citrusos, gyönyörű sárgás zöldes lekvár született belőle.





Pitypangos almalekvár

Hozzávalók
a pitypangzselé készítésénél visszamaradt pitypangos alma
2 db lime leve (cserélhető citromra)
25 dkg cukor (vagy más édesítő)


A visszamaradt pitypangos almát krémesre turmixoltam,
hozzáadtam a cukrot és a két lime leszűrt levét.
Tűzre tettem és közepes tűzön, folyamatos kevergetés mellett kb. 15 percet főztem.
(A kellő állag eléréséig.)
Nem lehet keverés nélkül hagyni :)
Puffog :) vigyázzunk magunkra!
Forrón, tisztára mosott, kiforrázott üvegekbe mertem és száraz dunsztban hagytam kihűlni.





Amennyiben csak ezt szeretnénk elkészíteni, a hozzávalók:
 500 g alma, 100 db pitypangvirág és 1 citrom leve
+
2 dl víz
2 db lime leve
25 dkg cukor(más édesítő)


A vízben pároljuk/főzzük meg az almát, a pitypangvirágokkal együtt.
Turmixoljuk össze, adjuk hozzá a lime levét és a cukrot. Főzzük sűrűre.
Ebben az esetben lehetséges, hogy a képen látható állagnál, hígabb lekvárt kapunk.






Az üvegek előkészítéséről és a száraz dunsztról, itt írtam.





Pitypangszirup a blogomon:
 Pitypangzselé:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2015/04/pitypangzsele-hagyomanyos-skandinav.html 
További pitypangos receptekhez, a tartalomjegyzéket ajánlom:



4 megjegyzés:

  1. Mági, hogy te micsoda finomságokat csinálsz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves marisz57 <3
      finomságokban Nálad sincs hiány :)

      Törlés
  2. Drága Mági néni!

    Nagyon köszönöm az összes pitypangos receptet, a szirup már használatban is van. Pont almával elegyítve került palacsintába. Ki kell próbálnod! Reszelt alma, citrommal, fahéjjal, korianderrel, kardamommal, sziruppal "bepácolva", ha már a palacsintában van, betakarás előtt megszórva karobbal. Tudod, nem vagyok olyan édes szájú, így nagyon ízlett ebben a formában.
    Itt idén vetve lett a pitypang, annyira megszerettem. Van mit szüretelni, így külön és még egyszer KÖSZÖNÖM! (Meg az összes többi bejegyzést.) Szépet, jót Neked, Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hajni <3
      Nagyon boldoggá teszel, örömteli, lelkes, kedves írásoddal :) köszönöm szépen!
      Csodálatos vagy!!!
      És kreatív! Elképesztő a palacsintád, elfogom készíteni, köszönöm :)
      Rajongásod a pitypangért fellelkesít, így írok a péksüteményről, a cukkinis lepénykéről, meg még azokról amit készítettem belőle.
      Baráti ölelés,

      Törlés